ريـــكي . هیپنوتیزم . انـــرژی درمـانـــی . مــديتـيـشــن

مـنـــوي اصـــلي

مــطالب اصـــلي ســـايت

آرشــــيو مـــــطالب

لينـــكــهــاي عـــــزيـزان

آلبــــوم تصاويـــر شخصـــي

امــــکــانــــات


هیپنوآنالیز

هیپنوآنالیز

 گروه کثیری از درمانگرانی که به وسیله هیپنوتراپی درمان می کنند روانکاو بوده و به تئوری های روانکاری پای بند هستند اینان تکنیک ها و کاربردهای درمانی هیپنوتیزم را با تئوری های روانکاری در آمیخته و براساس ارتباطی که بین ایندو برقرار ساخته اند به روان درمانی می پردازند. هیپنوتراپیست ها روانکاو در این مورد اتفاق نظر دارند که آنالیز به وسیله هیپنوتیزم، نوعی صرفه جوئی در زمان و عدم اتلاف وقت است و این تسریع در حالی است که از نظر کیفی غالباً و نه همیشه ، نتیجه بهتری به دست می آید. در هیپنوآنالیز برخی از عوامل مخل که صرف انرژی زیادی از جانب درمانگر را می طلبند، تأثیر خود را از دست می دهند. به عنوان مثال در جریان روانکاوی، نگاه ، حرکات و حالات چهره ، حرکات دست و پا و حرکات بدنی ، تن صدای روان درمانگر و بار عاطفی که فرد مراجع از آن استنباط می کند موجب جلب توجه او می شود و تمامی اینها در جای خود بر جریان روانکاری موثر واقع می شوند و تداعی های نامربوط با جریان روانکاری را موجب می شود. لازم به تذکر است مواردی وجود دارند که هیپنوآنالیز آنها ، نتیجه ندارد و در این صورت فقط شیوه های سنتی و کلاسیک روانکاوی می تواند مفید واقع شود. علاوه بر این مسئله ای باعث می شود آنالیز در شکل کلاسیک و سنتی خود پر ثمرتر باشد. و آن مقاومتی است که فرد تحت هیپنوز از خود نشان می دهد و به طور خودآگاه و ناخودآگاه یک سیستم درونی برای حفاظت و سانسور می گمارد که در مواردی نیز با حساسیت بسیار زیاد و با سؤظن عمل می کند.

اما روانکاوی نیز عاری از برخی پیامدهای منفی ناخواسته نیست مهمتر از همه زمانی است که روانکاو حرکتی کند که بیمار آن را به خستگی ، عصبی بودن ، بیزاری، و وجود احساسات دیگر در روانکاو نسبت دهد. در چنین پنداشتها و برخوردهائی است که سوء تفاهم ها مشکلاتی بوجود می آورند و جریان روان درمانی را کند یا به کلی مسدود می سازند، پس ، از امتیازات هیپنوآنالیز این است که برخی از عوامل مخل محیطی در جریان روانکاوی وجود ندارند و یا به میزان اندکی در جریان طبیعی آنالیز دخالت می کنند. آنالیز سنتی نیز برخی جنبه های منفی هیپوآنالیز را که نمونه ای از آن ذکر شد ندارد.

برايه مشاهده به ادامه مطلب مراجعه گردد.....


ادامـــه مـــطلب ...
نويسنده: هــــومـان بـابـایـان تاريخ: چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:آموزش,آروماتراپی,تمرين,مــــغــناطیــــس درمــــانی,رايحه درماني,ريكي,هيپنوتيزم,انرژي درماني,هاله ها,7چاكراها,مديتيشن,تمركز,سنگ شناسی, متافیریک,فلزات شفابخش,حس کردن انرژی ,تمرینات انرژی درمانی,طب سنتي,پاكسازي سنگها,ماه تولد,آرامش,پيشگيري,درمان,فعال سازي چشم سوم ,ان ال پي , NLP,عود,استرس,خــــواص درمانــــي,كف بيني, ســـنگـــها ,بــر حســـــب نــام بيـــماري, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مـــديــر وبســـايت

سلام دوست عزيز هميشه عاشق باش

نويسنــــدگان

خــــــــواص دارويــــــي گياهـــــــــــان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
===============
=====
=====
=====
=====
=====
=====
جـــســتجـــوي مطالــــب

تبـــادل لينـــــــك هوشمنــــد
تبــلــيـــغــات دوســــــتــان